Cerita Politik Saja

politics-books

Tinggal kurang dari 30 hari lagi akan berakhirnya cerita politik di sekitaran kita. Rasanya perang psikologi terpanjang dan terlama sejak aku hidup dan pandai berfikir. Setiap hari sejak 2008 hingga hari ni kita dilambakkan dengan macam macam cerita, dan sejak tahun lepas dah mula perang tuduh menuduh dan menceritakan kehodohan lawan mereka. Kalau boleh nak saja percepatkan PRU ni.

Kalau kita tengok atau perasan, perang politik di US rasanya dah habis dah, dan Barac Obama dah sambung kerja balik. Kita di Malaysia masih lagi perang. Aduhyai , rasanya dah berapa kampung dah tergadai, kerana isu dan masing-masing mencari kelemahan. Akhirnya ada pihak yang menangguk diair yang keroh ja yang untung. Yang bangsa kita dok tak habih berkelahi lagi.

Yang menyedihkan dok elok-elok berkawan tapi akhirnya bermusuhan sebab masing masing nak tegakkan ideologi masing-masing. Kadang-kala tuh isu dia sangat simple kita saja yang dok buat susah. Apapun kena bertahan 30 hari lagi dok dengaq cerita politik ni.

Oh ya teringat juga masa kat universiti dulu, kerana politik ada member aku penah menjatuhkan “hukuman” kepada aku. Sangat menyakitkan hati tapi aku berpegang iman seseorang itu hanya allah yang boleh nilai. Bukan kita manusia layak untuk menilai iman seseorang. Itu penangan yang pernah aku rasa dan lalui.