Belajar untuk trim pokok hiasan

Assalamualaikum dan salam aidilfitri, minggu ni masih bercuti sempena hari raya, seminggu hentam seperti orang yang mempunyai kampung yang sangat jauh. Apa pun bila cuti yang panjang mulalah nak buat project macam macam. Nak buat wardrobe bagi tudung kedai sendiri, nak cari tempat simpan kasut dan yang paling penting adalah untuk trim pokok hiasan kat depan rumah aku ni.

Untitled-1Pokok ni ditanam oleh pemaju, mungkin salah satu requirement bagi majlis bandaran. Masa kecik sangat comel. Tapi bila dag besar makin susah nak jaga pokok ni. Mulanya ingat senang nak buat bentuk. Pi beli kat kedai hardware beli gunting pokok ja. Bila panjat atas baru tau yang pokok ni dah mempunyai batang yang kuat. Dan tak boleh potong pakai gunting ja. Read more