Pandangan

Pengorbanan Bot Kecil

Saja belek mai belek pi maklumat petunjuk kes kluster. Rasanya sapa saja yang diamanahkan buat penilaian risiko ketika ini, perlu lebih jujur dan realistik dalam memberikan penasihatan dalam menguruskan krisis ketika ini.
peningkatan jumlah kluster tempat kerja dalam tempoh PKP berkuatkuasa memperlihatkan ketidakseimbangan dalam pengurusan risiko ketika ini, secara tidak langsung akan merencatkan usaha memutuskan jangkitan COVID.


Dalam situasi sekarang kita tak boleh menang semua, kita kena fokus usaha mana yang memberi kesan yang lebih baik kepada negara. Mungkin dengan mengetatkan PKP secara menyeluruh dalam semua sektor tanpa menyecualikan sektor industri mungkin mengakibatkan kerugian kepada negara dalam satu tempoh sahaja. Tapi mungkin reward yang kita akan dapat lebih dari yang kita akan rugi ketika ini.


Berbanding membenarkan sektor tertentu beroperasi atas tiket ekonomi dan tapi sektor tersebut menyumbangkan peningkatan kes covid. ketika sektor lain yang peratusan kes jangkitannya rendah tapi terpaksa tidak boleh beroperasi. Mungkin dalam satu tempoh jangka pendek ia kelihatan usaha mengimbangkan antara ekonomi dan kesihatan sangat baik. Tapi jika tengok dengan pandangan jauh sektor yang ditutup ketika ini akan memberikan kesan lebih serius yang mampu meragut masa depan rakyat.


Harap dalam tempoh 11 hari mendatang ada usaha untuk mempastikan tiada lagi sektor ekonomi menyumbang kepada peningkatan kes atau kluster baharu. Jangan siakan pengorbanan bot-bot kecil dan sederhana, depa ni takda backup bot dah berbanding kapal besar, andai dipukul ombak bot backup ada dikiri dan kanan kapai dia.


Hungary boleh buat, awat kita tak boleh?

Share this Story
  • Pandangan

    Pengorbanan Bot Kecil

    Saja belek mai belek pi maklumat petunjuk kes kluster. Rasanya sapa saja yang diamanahkan buat penilaian risiko ketika ini, perlu lebih ...
Load More Related Articles
  • tujuh belas tahun
    Uncategorized

    17 Tahun

    Alhamdulillah domain azamrashid.com baru renew buat kali ke 17 kali yang membawa maksud bahawa usia laman ini telah mencapai 17 tahun. ...
  • Uncategorized

    Tak Lepas Syarat

    Kalau nak ikutkan sejarah hidup, aku boleh dikatakan sebagai seorang yang playsafe. Agak atau terlalu berhati-hati dalam tindakan dan perbuatan aku. ...
  • Kehidupan

    Walaupun suka kita tetap perlu mendarat

    Alhamdulillah selesai tugasan menguruskan sukan yang aku suka iaitu sukan catur. Sejak 2007 sertai pasukan ini dari sebagai pemain dan pengurus. ...
  • Pandangan

    Pemikiran Arkopal

    Pagi tadi agak tersentuh disudut kecil sebelah kanan hati aku, bila mana dapat teguran dari sahabat juga bos. Dia tegur minta ...
  • Pandangan

    Jangan jadi Pelakon

    Aku nak berkongsi pendapat aku dalam pengalaman aku sebagai seorang pekerja selama hampir 20 tahun. sepanjang tempoh tu aku melalui pelbagai ...
  • Kehidupan

    Cakap Biar Serupa Bikin

    Dulu dulu banyak terbaca ayat dipenghujung zaman akan muncul pelbagai jenis cerita, Fitnah berleluasa, ulama palsu. Medium dulu mungkin kita tak ...
Load More By ajamz
  • Pandangan

    Pemikiran Arkopal

    Pagi tadi agak tersentuh disudut kecil sebelah kanan hati aku, bila mana dapat teguran dari sahabat juga bos. Dia tegur minta ...
  • Pandangan

    Jangan jadi Pelakon

    Aku nak berkongsi pendapat aku dalam pengalaman aku sebagai seorang pekerja selama hampir 20 tahun. sepanjang tempoh tu aku melalui pelbagai ...
  • Pandangan

    Niat nak hasilkan berlian

    Kita sering kagum dengan kejayaan kejayaan orang. Kita sering cemburu melihat mereka. Kita sering mengambil kata-kata semangat mereka. Kita sering membandingkan ...
  • Pandangan

    Cerita Atas Meja

    Perkongsian mengenai table top exercise
  • Pandangan

    Baru Gua Perasan Sebab Apa Gua Niaga Tak Untung

    Dulu selalu ja dengaq mak aku dok berleter dan bagi nasihat supaya mengaji pandai pandai. Dia kata kat kami semua yang ...
  • Pandangan

    Bila Tengok Fans EPL Masuk Stadium Ramai Terangsang..

    Ramai hari ni tweet mengenai stadium old trafford penuh dengan penyokong pada hari ke dua pembukaan EPL. Kebanyakan mereka kelihatan terangsang ...
Load More In Pandangan

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

17 Tahun

Alhamdulillah domain azamrashid.com baru renew buat kali ke ...